itekst.pl
Pisz, zaciekawiaj, zarabiaj
WYBIERZ KATEGORIĘ:
16 grudnia 2016 r.  /  Narzędzia
Page Rank - zapomniany parametr, który wpłynie na lepszą pozycję twojego bloga w wyszukiwarce

Page Rank jest jednym z parametrów strony internetowej, nadawany przez Google w celu wyliczania pozycji strony w wyszukiwarkach. Parametr ten jest dzisiaj nieco zapomniany, jednak wielu autorów dba o to, aby ich blog miał jak największy wskaźnik Page Rank. Na czym to polega?

Page Rank z założenia jest wskaźnikiem mówiącym, jak bardzo dana strona jest popularna w internecie. Im więcej stron linkuje do naszej strony, tym nasza strona ma większy Page Rank. Ale na tym nie koniec. Liczy się również to, jaki Page Rank mają strony, które nas linkują. Im wyższy parametr mają strony odsyłające do nas, tym większa szansa na to, że ten parametr wyliczony dla nas podskoczy o punkt wyżej. Natomiast jeśli linkują do nas strony o słabym Page Ranku, nie przełoży się to na nasz wynik, a czasem nawet może zaszkodzić.

Sam pomysł z uruchomieniem Page Ranku jest dość sprytny, ponieważ nie ma lepszego sposobu na zautomatyzowane badanie popularności strony. Należy pamiętać, że jest to tylko jeden z czynników, według którego Google wylicza pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania.

W sieci jest wiele narzędzi online, służących do badania pozycji Page Rank dla danej strony internetowej. Bez problemu możemy sprawdzić jaki PR ma nasz blog, a jaki konkurencja i porównać. Wyliczanie Page Ranku przyda się, jeśli będziemy chcieli podbić PR naszego bloga, w celu jego lepszej pozycji w wyszukiwarce.

Jak podnieść Page Rank dla naszego bloga? Trzeba wejść we współpracę z innymi stronami lub blogami i pozyskiwać linki do siebie. Na pewno nie ma sensu linkować swojego bloga w katalogach stron o charakterze masowym. PR takich katalogów jest zbyt niski, by nasza strona na tym skorzystała.

Najlepiej wyszukiwać strony lub blogi tematycznie zbliżone do treści naszego bloga i indywidualnie umawiać się na wymianę linków. W każdej takiej sytuacji należy sprawdzić, czy strona z którą umawiamy się na współpracę ma podobny lub wyższy Page Rank od naszego. Czasem będziemy musieli za to zapłacić. Możliwe jednak, że mamy dostęp do stron z wysokim PR w postaci witryn firmowych prowadzonych przez zaprzyjaźnione firmy. W podbijaniu pozycji Page Rank na pewno pomoże posiadanie kontaktów w blogosferze.

Nie zawsze jednak warto starać się o lepszy Page Rank. Jeśli posiadasz stronę o tematyce niszowej, być może i bez dobrego Page Ranku będzie ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo nie zawsze wysoki Page Rank przełoży się na wzrost liczby czytelników czy zwiększenie wpływów z reklam osadzonych na blogu.



Poradnik Blogera - profesjonalnie o blogowaniu