itekst.pl
Pisz, zaciekawiaj, zarabiaj
WYBIERZ KATEGORIĘ:
1 września 2016 r.  /  Porady
Nie pisz zbyt długich tekstów

Blogerzy dzielą się na tych, którzy piszą krótko i zwięźle oraz na tych, którzy piszą długie teksty. Statystyka odwiedzin wszystkich blogów jest okrutna: czytelnicy nie lubią czytać zbyt długich tekstów. Im dłuższy tekst, tym średni czas czytania ulega skróceniu. Warto o tym wiedzieć, zanim przystąpimy do pracy nad tekstem.

Zabierając się do tworzenia nowego wpisu przyświeca nam wena, pomysł i misja przekazania czytelnikowi ciekawych informacji. Pisanie ma swoje cechy, a jedną z nich jest… samo pisanie, w czym wielu z nas często zapomina się. W efekcie powstają tasiemcowe teksty, które formą mogą zanudzić sporą część naszych czytelników.

Szacunek dla czytelnika - tak mogę podsumować ideę, która powinna przyświecać objętości tworzonego tekstu. Czytelnik poświęca nam swój prywatny czas, warto więc go wykorzystać w stu procentach, nie przeciągając tematu.

Sam łapię się na tym, że czytając długie teksty na cudzych blogach przerywam w połowie lub od w pewnej chwili prześlizguję się po wierszach, aby jak najszybciej dotrzeć do końca. Świadomość istnienia tego zjawiska może zaważyć na odbiorze naszych tekstów, dlatego powinniśmy pisać krótko i na temat.

Jak to zrobić? Piszmy jak najkrócej. Unikajmy zdań wielokrotnie złożonych. Używajmy jak najmniej przymiotników. Skracajmy nasze myśli i szybko przechodźmy do sedna.

Nawet gdy mamy styczność z dużym, ważnym tematem, którego szkoda nie rozpisać szerzej, zróbmy to sprytnie. Wystarczy podzielić go na kilka krótszych części, które opublikujemy oddzielnie w rozsądnych odstępach czasu, linkując wzajemnie do siebie. To podtrzyma ciekawość czytelnika i nie wywoła efektu znudzenia tekstem.

I przede wszystkim piszmy teksty na długość takie, jakie sami chcielibyśmy czytać. Warto również uświadomić sobie, że żyjemy w czasach, gdzie żyje się szybko, dlatego tym bardziej warto dostosować długość wpisów do możliwości i oczekiwań czytelników.



Poradnik Blogera - profesjonalnie o blogowaniu