itekst.pl
Pisz, zaciekawiaj, zarabiaj
WYBIERZ KATEGORIĘ:
18 sierpnia 2016 r.  /  Zarabianie
Mam na blogu reklamy AdSense i zarabiam bardzo mało, dlaczego?

Takie pytanie stawia wielu początkujących blogerów. Odpowiedź na nie jest prosta: brak wystarczającej liczby czytelników. Nie ma możliwości, by blog, którego nikt nie odwiedza, zaczął generować zyski z reklam. Z drugiej strony, gdy blog jest odwiedzany przez większą liczbę osób, jest niemal pewne, że zyski się pojawią.

Ostatnio o to samo zapytał mnie znajomy. Prowadzi bloga o pewnej marce samochodu. Tematyka dobrze współgra z rynkiem reklamy, ale u niego to nie zadziałało.

Po szybkiej wymianie zdań okazało się, że jego bloga odwiedza tylko 100 osób miesięcznie. To o wiele za mało, by wygenerować nawet mały dochód z reklamy. Statystycznie w reklamę klika mały procent osób odwiedzających, więc przy takiej skali kliknięć w reklamy jest mało lub w ogóle ich nie ma. Dlatego AdSense generował u znajomego przychód na poziomie kilku złotych miesięcznie.

Zupełnie odwrotny przykład: blog kosmetyczny pewnej znajomej. Też tematyka dobrze zgrana z rynkiem reklamy. Tu miesięczna liczba czytelników to 8 tysięcy, a zysk z reklam to całkiem niezłe kilkaset złotych miesięcznie.

Jeśli ktoś uważa, że kilkaset złotych miesięcznie to też mało, niech spojrzy na to w ten sposób. Blog jest nowy i dopiero zdobywa popularność. Za rok, dwa będzie miał więcej czytelników. Wtedy zysk z reklamy wyniesie nie powiedzmy 200 zł, tylko 600 zł. Do tego dojdą inne sposoby monetyzacji ruchu i może się okazać, że hobbystycznie prowadzony blog będzie zarabiał dobre 1-2 tys. zł miesięcznie.

Czy jest to realne? Oczywiście. Każdy ma na to szansę. Trzeba jednak rozwijać swojego bloga, wypełniać go systematycznie treścią i postarać się o minimum promocji. Na świecie nie istnieją sposoby na szybki zarobek i tak samo jest w przypadku internetowej reklamy.

To czy otrzymamy z AdSense 5 zł, 500 zł czy 5000 zł zależy tylko o nas, a konkretnie od naszego zaangażowania w projekt jakim jest prowadzenie własnego bloga.



Poradnik Blogera - profesjonalnie o blogowaniu