itekst.pl
Pisz, zaciekawiaj, zarabiaj
WYBIERZ KATEGORIĘ:
20 marca 2016 r.  /  Zarabianie
AdSense to obecnie jedyny sensowny system reklam, który możesz używać na swoim blogu

Bądźmy szczerzy: światem internetowej reklamy rządzi język angielski. To tam jest najwięcej sponsorów i tam są największe pieniądze z reklam. Język polski to nisza w skali globalnej, dlatego jeśli chcielibyśmy zarabiać na reklamie internetowej, powinniśmy założyć bloga w języku angielskim. Jeżeli piszemy po polsku, musimy zdać się na to, co mamy, czyli na AdSense, który mimo osadzenia w polskiej niszy i tak jest najlepszym rozwiązaniem.

Od lat prowadzę kilkadziesiąt blogów tematycznych i od lat niezmiennym liderem w przychodzie generowanym z reklam jest AdSense. Tylko ten system jest nam w stanie zagwarantować jako taki stały przychód z reklam umieszczonych na blogu. Nie będą to duże pieniądze, ale lepsze to niż pusty slot reklamowy z innego systemu.

AdSense jest platformą reklamową stworzoną przez Google. Logujemy się do niej tym samym loginem i hasłem, które używamy do poczty Gmail. Po zalogowaniu się wybieramy jednostkę reklamową której chcemy używać: mamy wybór wielkości reklam w pikselach, od małych, po duże, a także wybór kształtu: poziomie, pionowe lub kwadratowe.

Po dokonaniu wyboru otrzymujemy kod HTML, który trzeba wkleić w widocznym miejscu na swoim blogu. U mnie zwykle jest to boczna kolumna, wyświetlana tuż obok tekstu. Niektórzy wstawiają reklamy w sam tekst, co również jest skuteczne, choć psuje estetykę.

Z AdSense rozliczamy się za każde kliknięcie w reklamę przez czytelnika bloga. W panelu widzimy liczbę kliknięć z podziałem na dzień i jednostkę reklamową (jeśli mamy ich kilka). Po uzbieraniu odpowiedniej ilości pieniędzy możemy dokonać wypłaty. Próg wypłat nie jest wysoki, ale i nie jest mały, wynosi około 400 zł i na początku nie ma co liczyć, że uzbieramy te pieniądze szybko. Wszystko zależy od tego, jakiego mamy bloga i jak dużo osób na niego wchodzi, a tym samym jak często klikane są reklamy.

W AdSense nie mamy wpływu na to, ile zarobimy pieniędzy. To Google i reklamodawcy decydują, w jaki sposób będą wyceniane kliknięcia w reklamy, które zdobią naszego bloga. Warto natomiast wiedzieć, że im bardziej niszowy i tematyczny jest blog, tym większa szansa na kliknięcie w reklamę przez czytelnika oraz większa szansa, że tematyczne kliknięcie będzie wyżej wycenione.



Poradnik Blogera - profesjonalnie o blogowaniu